Сергій Самусєв про ринок котеджного будівництва та споживацькі вподобання для журналу Commercial Property
Про те, як пандемія вплинула на ринок котеджного будівництва та споживацькі вподобання, і прогнози, як розвиватиметься сфера у найближчій перспективі.
Сергій Володимирович Самусєв
Торік зріс попит на житло поза містом, зокрема на котеджі. З досвіду вашої компанії, як зросли продажі у 2020 році?

2020 рік став переломним моментом на ринку нерухомості через пандемію.

В Україні, як і у світі загалом, відбулася децентралізація: у людей зникла потреба жити в центрі міста чи орендувати квартиру поруч з офісом.

Це безпосередньо вплинуло на зростання попиту на заміську нерухомість. Загалом, за нашою статистикою, продажі у 2020 році зросли у середньому в 2,5 раза (166%).

Наскільки популярна оренда котеджів? І як зріс попит на оренду у 2020 і 2021 роках?

Оренда котеджів була затребувана завжди. У 2020 році спостерігався особливо високий попит.

Це пояснюється нестабільною фінансовою ситуацією, тому багато людей вважали за краще все ж оренду котеджа, а не покупку. Проте в нашому випадку попит на купівлю істотно перевищив попит на оренду.

Чи підвищений попит спонукав вас до розширення діяльності, тобто до будівництва нових проєктів котеджних містечок?

Ще до пандемії був запланований наступний проєкт у QDRO-кварталі. Ми чітко дотримуємося наміченої стратегії, тому реалізація проєкту активно триває. Нова продуктова лінійка містить 8 будинко-квартир на 115-155 м2.

Такий метраж продиктований тим, що у 2021 році виріс попит на житло меншої площі. Якщо раніше віддавали перевагу будинкам на понад 300 м2, то нині прагнуть до камерних затишних двориків із власним садом і терасою.

Модульний дім Family: яка основна різниця між s o l a | capsuleта новим будинком Family?

Так, на ринку з’явилися нові гравці, але вони не є для нас прямими конкурентами. Оскільки ми пропонуємо формат «заїжджай і живи». Тобто всі наші котеджі повністю готові до заїзду.

Чи змінилася аудиторія покупців через карантин?

Аудиторія не змінилася: це сім’ї з 2-3 дітьми, для яких важливе екологічне середовище, приємні сусіди, комфорт і безпека для дітей. Наші покупці надають перевагу розумному споживанню перед умовною розкішшю і гонитвою за квадратними метрами.

Як змінились критерії вибору котеджного містечка? За вашими оцінками, що найважливіше наразі для покупця під час вибору котеджу?

Найголовнішими критеріями залишаються локація, інфраструктура та терміни здачі об’єкта.

Ми, наприклад, розвиваємо концепцію «заміського міського життя», коли котеджне містечко розташоване у 20-хвилинній доступності від центру міста, а вся інфраструктура також поруч: торгові центри, школи, садочки, заправки.

Забезпечення чітких термінів здачі, безумовно, завжди було та буде одним із найважливіших критеріїв вибору заміської нерухомості. Важливо гарантувати покупцеві його спокій і впевненість у строках будівництва, підтвердивши все якістю виконання робіт.

За вашими прогнозами, як розвиватиметься і трансформуватиметься ринок котеджного будівництва в найближчій перспективі? Чи варто очікувати на вихід нових гравців, нових проєктів?

Умови ринку нерухомості змінилися в бік усвідомленого споживання. Вже давно нікого не цікавить просто купити будинок – у пріоритеті екологічні матеріали та ергономічність.

Майбутнє за технологічними транспортабельними модульними будинками. Цей тренд вже давно набрав обертів у світі та стає все більш зрозумілою і зручною альтернативою для українського споживача.

Які ще зміни можна очікувати в девелопменті котеджних містечок?

Найперспективнішими є котеджні містечка клубного типу, де мешканці зібрані передусім за ціннісними характеристиками. Такі проєкти являють собою місце проживання, що об’єднує людей і дає можливість створювати суспільство в суспільстві. Їхні жителі формують свою екосистему – від приємного особистого спілкування до бізнес-нетворкінгу.


Поділитися цією статтею:
It's totally free